Això
s’acaba!!
Després
de retornar el capital social i donar el % dels beneficis a Afanoc, ara ens ha tocat
a nosaltres gaudir dels diners que hem guanyat.
Aquest
dilluns vam anar al Salting de Badalona. Vam estar una hora sencera saltant i
saltant sense parar. Uf!! Vam acabar esgotats. Quan vam acabar vam anar a un parc
i vam esmorzar molt requetè bé!! Hi havia de tot, entrepans, galetes, patates,
pastes, cacauets, llaminadures... no faltava de res.
Vam
passar un dia genial!!
Avui
ha vingut una altra vegada la Maria de l’associació AFANOC, però aquesta vegada
ha estat per recollir els beneficis que havíem destinat a la seva causa.
S’ha
posat molt contenta i ens ha dit que tots els nens malalts i els seus familiars
ens donen les gràcies per aquesta aportació. En aquest moment ens hem sentit
molt contents de poder aportar un petit gra de sorra per ajudar a tots ells.
Ens
ha convidat a les festes que ells organitzen de “Posa’t la gorra” per recaptar
diners per la casa dels Xuklis, una llar per les famílies amb nens amb càncer.
Què
bé hem treballat!!
I
com a premi, la Diputació de Barcelona ens ha fet entrega d’un diploma a
cadascú i una bossa per portar a la sortida que farem amb els diners que hem
recollit de la venda.
Gràcies!!
LES FOTOS DEL DIA DEL MERCAT LES PODEU VEURE A LA PÀGINA PRINCIPAL.
Ahir
divendres 6 de maig vam anar a visitar el taller d’estampació de Sant Adrià de
Besòs. A part de veure les instal·lacions, ens van explicar què hem de fer si
volem que la gent compri els nostres productes: com ha de ser la publicitat,
com hem d’actuar davant la gent que ve a comprar...
I
vam acabar estampant el logo de l’emprenedoria de la Diputació de Catalunya en
les nostres samarretes.
El divendres 15 d’abril ens va visitar, el David que treballa en un BANC .
Ens va
explicar com funciona un banc, quins serveis pot donar als clients, què
passaria si demanéssim un préstec, d’on treuen els seus beneficis i moltes
coses més.
Els va
donar consells als nostres tresorers, per com portar bé els comptes. També ens
va comentar que el dia del mercat haurem de portar diferents monedes per donar
canvi a la gent que vingui a comprar-nos els productes, i ell ens va dir que el
seu banc ens pot canviar bitllets per monedes.
Gràcies,
David! Tindrem molt en compte tot el que ens has dit, per la nostra empresa!
El dijous 31 de març vam
anar a l’ajuntament de Sant Adrià de Besòs.
Quina emoció veure per
primera vegada la Sala de Plens!
Quan vam arribar, els
socis i sòcies que tenim càrrecs vam seure a les cadires, on seuen els regidors
de l’ajuntament, eren unes cadires molt altes i molt còmodes.
Quan va arribar l’alcalde,
el Sr. Joan Callau, vam començar a explicar cóm
funciona la nostra cooperativa, quins productes anem a vendre, si hem tingut algun
problema... Cada vegada que parlàvem havíem de prémer un botonet i el micròfon
funcionava i se sentia la nostra veu per tota la sala.
Vam acabar amb la foto amb
l’alcalde. Però abans ens va signar el permís per poder vendre els nostres
productes el dia del mercat.
Ens va fer molta il·lusió
haver conegut en persona i tan de prop al nostre alcalde.
Les secretàries
El dia 18
de març ens va visitar la Maria de l’associació Afanoc. Ens va explicar que el
treball d’ells és principalment fer la vida una mica millor als nens amb càncer
i les seves famílies.
Fan molts
projectes per recaptar diners per la casa dels XUCLIS. És una casa on viuen 25
famílies, de fora de Barcelona, que tenen nens amb càncer i han de seguir un
tractament.
Ens va passar un vídeo i vam poder veure que té un gran jardí, un hort, sala de jocs,
cuina, sala d’estar.... per tota la casa, també hi havia els xuclis, que són uns
ninots que xuclen els mals rotllos.
La Maria,
en nom de l’associació Afanoc, ens va donar les gràcies per la nostra
col·laboració i ens va dir que ens enviarà fotos de diferents ninots xuclis per
fer el cartell de propaganda del dia de la paradeta. I també ens va dir que li
enviem fotos del dia del mercat.
Ah! I li
va agradar molt els productes que estem fent per vendre.
LES SECRETÀRIES
Quina llàstima! Per problemes
aliens a nosaltres no podem col·laborar amb l’Entitat Social que teníem
programada, la Fundació Josep Carreras. Hem hagut de canviar i, després d’una
nova votació entre les dues següents que van quedar classificades la primera
vegada, ha sortir l’Associació Afanoc.
Continuem amb la
mateixa il·lusió aportant part dels nostres beneficis a una altra entitat
social també relacionada amb el càncer infantil.
Les secretàries
Hola, amics! Ja estem
en plena feina! Ja hem començat a produir els nostres productes!
Ens hem distribuït per
grups de 4 i estem treballant molt bé i amb moltes ganes de que tot surti bé i
que poguem vendre molts productes.
Estem utilitzant tot tipus
de material, des de goma eva, argila, pintures acríliques....
Que... què és el que estem fent? Això és
sorpresa, però si us direm que són coses molt boniques que agradaran a tothom, a
grans i petits.
El
dijous vam parlar, per Skype, amb la nostra tutora de Valnalón, la Sílvia. Ens
va preguntar moltes coses sobre la nostra cooperativa, quins productes
fabricarem, quins materials necessitarem, a quina entitat social donarem part
dels nostre beneficis....
Ha
estat una xerrada molt “guay”. Alguns dels socis hem parlat amb ella en nom de
tota la cooperativa, estàvem una mica nerviosos.
Per
fi hem conegut la cara de la nostra tutora del projecte. És molt maca i molt
simpàtica i ens ha animat a seguir treballant amb molta il·lusió.
Les secretàries
Ens hem tornat a reunir per escollir, entre tots els
socis, l’entitat social a la qual anirà dirigit part dels nostre beneficis.
Molts de nosaltres vam portar informació sobre diferents entitats, Unicef,
Menjador Social, Integració Social de Menors, Pallapupas, Afanoc, Fundació
Josep Carreras...
Vam explicar als demés a què es dedicaven i perquè
l’havien escollit.
Vam fer una votació secreta i els més votats van ser:
Pallapupas, els pallassos que van als hospitals a fer per un moment que els
nens malalts i les famílies s’obliden de perquè estan allà i, aquelles entitats
dedicades a ajudar als nens que tenen càncer. Vam tornar a fer una altra segona
votació a mà alçada i al final va guanyar: LA FUNDACIÓ JOSEP CARRERAS, que
lluita contra la leucèmia infantil.
Avui, 14 de gener, hem anat a visitar la cooperativa Recikla’t. És una cooperativa que fa bosses, carteres, estoigs, davantals... tots ells principalment amb material reciclat, ens han comentat que és més econòmic.
Hem vist les
seves instal·lacions i ens han explicat com funciona la cooperativa i com fan
els seus productes.
Quan hem acabat
ens han regalat, a cadascú de nosaltres, un dels productes que fan, un
targeter.
Ara ja tenim una
idea més clara de com funciona una cooperativa.
Després de fer la votació per escollir el nostre logo, ja el tenim aquí!
Ha estat molt difícil ja que hem presentat logos molt bonics i molt ben
fets. El que ha tingut més vots és el que hem triat, però després de decidir-lo
hem estat parlant entre tots que hi havia un altre dibuix que havia tret també
bona puntuació i que havia posat unes lletres de la nostra cooperativa que
s’ajustava més a les característiques que havíem treballat al taller del
disseny del logotip.
Hem escanejat els dos dibuixos i hem fet una composició dels dos, del que
va guanyar i la lletra de l’altre, l’hem
tornat a presentar a tots els socis i per unanimitat hem decidit que seria
aquest.
L’altre dia van signar tots els socis l’acta de
constitució de la nostra cooperativa Painting Love. Ens vam sentir per un
moment molt importants.
I aquí teniu una foto on es veu a dos socis signant l’acta.
L’altre dia vam escollir els nostres representants.
Alguns
van presentar la seva candidatura en un power point; altres van fer-ho parlant
i exposant les seves qualitats per ser un candidat, davant de tots els
cooperativistes.
Aquí teniu els nostres representants:
PRESIDENTA/ VICEPRESIDENTA: Núria Alonso i Maria Pérez.
SECRETÀRIES: Nerea España i Mireya García.
TRESORERS: Isaac Salas i Nerea Vitutia.
INFORMÀTICS: David Gómez i Iván Sáez.
Si voleu veure els powers points aquí els teniu.
Avui
ha vingut la nostra amiga de l’ajuntament la Sònia, acompanyada d’una
dissenyadora de logotips. Hem après com s’han fet els logotips de marques tan
conegudes com NIKE, VUELING, APPLE... Ens ha explicat en què ens hem de fixar
per fer el nostre logotip. A partir del nom de la nostra cooperativa hem vist
possibles logos que podem fer, com un pot de pintura amb un corró o una paleta
de colors...
Ha
estat una visita molt interessant!!
Nerea España, Mireya García
Estem treballant força amb l'emprenedoria. Avui hem parlat del capital social que aportarem tots els de la cooperativa. No ha estat molt difícil, hem fet una votació ràpida, i amb un percentatge alt hem decidit posar 3€ cadascú.
Aquest és el NOM de la nostra COOPERATIVA!!
Hem començat l’Emprenedoria!!
Hem vist que hi ha dues societats: La Societat
Anònima i la Societat Cooperativa.
Després de veure avantatges i inconvenients de
les dues, vam passar a fer la votació i vam escollir que nosaltres seríem una
SOCIETAT COOPERATIVA.
Avui 9 d’octubre, han vingut la Sònia, la Sara
i l’Elena de l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs i ens han explicat com
funciona una cooperativa: hem de prendre nosaltres les decisions, hem
d’escollir un nom per l’empresa que sigui fàcil de llegir, hem de formar
càrrecs ...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada